torsdag 11 januari 2018

Fika & födelsedagskalender

Hej!
Det hör till min nyårstradition att göra egna kalender. Idag blev jag färdig med min andra kalender. Jag har använt mönsterpapper från Heartfelt Creations i huvudsak. Älskar deras papperskollektion "Coffee talk".
 
 
Den förra kalendern gjorde jag med BIA (Bind it all) och det var lite krångligt. Den här gången tänkte jag göra det enklare. 12 papper i storlek 9,5x18.4cm och jag bigade vid 2,5cm. Här tänker jag skriva upp nära och käras födelsedagar och fikaträff med vänner.
 
 
På andra sidan har jag använt mönsterpapper där det finns utrymmer för mer anteckningar. Enda undantag var december månad. Där har jag använt mönsterpapper från Graphic 45.
 
 
Fram och baksidan har jag använt två kartongbitar 10x19 cm. Jag sparar kartonger som kom med böcker jag beställt. Skar ut bitarna och klädde dem med mönsterpapper. Här ser ni insidan på fram och baksidan.
 
 
Fram och baksidan.
 
 
Använt ett snöre att binda ihop sidorna.
 
 
Söta charms från Scrap Magic.
 
 
Den kan jag ha i min handväska och nästa år är det bara sätta dit nya kalender. En enkel och tidslöst kalender. För fika och fyller år gör vi ju varje år.:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar