fredag 5 januari 2018

B & B kalender

God fortsättning! Hoppas att året har börjat lugnt. Själv har jag tagit det kanske lite för lugnt. Det går långa perioder mellan inlägg här. Ska försöka bättra på mig i år. Först ut vill jag visa min fina B & B kalender. B & B = Bibelläsning och Bön.
 
 
Mellan jul och nyår fick jag det här fina häftet på posten. Det är utgiven av Svenska Bibelsällskapet.
 
 
Det är ett häfte med bibelläsningsplan och varje månad ett land att be för. Jag tyckte det var jätte bra. Eftersom det hör till min tradition att göra egna kalender så gjorde jag ett eget kalender av häftet.
 
 
Ta ta, så här ser den färdiga kalendern ut. Nu kan jag ha den stående på mitt skrivbord. Mönsterpapper är från Graphic 45. Jag klippte ut den lilla biten där det står Bibelläsning och Bön 2018 från häftets framsidan. "Life's Beautiful moments" är från Heartfelt Creations.
 
 
Enkla sidor vill jag ha. Månad, läsplan och vilket land månadens förbön gäller. Lite yta för egna anteckningar vill jag också ha.
 
 
Februari är ju Alla hjärtans dags månad. Det stora hjärtat är en chipboard jag köpte för ett bra tag sedan.
 
 
Juni
 
 
Oktober - skördefest tänkte jag.
 
 
November. Jag tycker väldigt mycket om Hänglar & Stänglars stämplar. Den här killen är en av favoriter. November är månad före jul. En månad som går i förberedelser och tacksamheters tecken.
 
 
December är en månad av glädje. En månad som påminner oss om den största gåvan vi har fått tagit emot och därför kan vi ge vidare i vår tur.
 
Det har varit lite jobbigt att göra den här kalendern. Eftersom min BIA (bind it all apparat som gör hålet på sidorna) inte fungerade som jag ville. Men till sist gick det. Jag fick också god hjälp från Lotta Ring från Bibelsällskapet. Månaderna är tryckta ibland på samma papper så jag mailade till Lotta Ring och bad om ett häftet till och hon skickade det. Så om ni också vill stödja Bibelsällskapet och samtidigt göra en egen kalender kan ni maila till info@bibeln.se och fråga efter det fina häftet "Bibelläsningsplan & Bön 2018". Skulle ni vilja stödja deras arbete genom ett bidrag kan ni sätta ert bidrag på följande nr:
Bg 900-6263   Pg 900626-3
 
Swish 1239006263
 
Tack för att du tittat in här!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar