onsdag 9 augusti 2017

Min egen lilla andaktsbok

Hej!
Idag vill jag visa en bok jag klädd om. När jag känner mig orolig och ångest attackerar mitt sinnesro. När min hjärna är för trött att läsa och ork att träffa folk vägra att infinna sig. Då tar jag min tillflykt till mitt hobby rum. Där finns en hel del papper, kartonger, klistermärker, stämplar mm som jag har samlat på mig under mina år som scrappare. Förutom vackra papper och stämplar är jag tokig i noteringsböcker. Inte noteringsböcker med vackra omslag. Älskar de också men ofta har jag inte råd att köpa dem och synd att klä om.
 
 
Att klä om böcker ger mig ro. Den här noteringsboken köpte jag förra året. Den har suttit på bokhyllan. Egentligen är omslaget bra som den här. En slags resedagbok. När jag läste min andaktsbok igår fick jag en idé att skriva min egen "andaktsbok". Eller mina reflektioner över det jag läst från mina andaktsböcker och bibel.
 
 
Linjerad måste noteringsböcker vara.
 
 
Till min stora lycka har jag en syster som har en scrapbooking webb butik. Av henne får jag ofta vackra papper, dies, stämplar mm. Här är t ex ett av de vackra papper jag fick och passar utmärkt till den här boken. Livet är en resa tycker säkert många av oss. Genom livet träffar vi människor, besöker olika platser. Glädje och sorg. En del är värd att notera så man kan göra ett "återbesök".
 
 
När man klä om en bok behöver man förutom papper även andra saker för dekoration. (Om man vill)
De här klistermärker köpte jag från Semnos Förlag. De var tänkt att använder i biblejournaling och jag tycker det passar även i min "andaktsbok".
 
 
Mönsterpapper i bakgrunden är från Scrap Magic. Washi tejp köpte jag i somras i Tyskland. Små papper från Heratfelt Creations pappers kollektioner. Klistermärker från Semnos Förlag.
 
 
De första sidorna.
 
 
De sista sidorna.
 
 
Nya omslaget ser ut så här. Jesus är ankare i livets stormar. När alla är upptagna med sina och jag känner mig ensam. När mitt inre gungar av oro och ångest. (Då kom sången "Med Jesus i båten kan jag le mitt i stormen, le mitt i stormen....till minnes.) Älskar den här stämpeln från Heartfelt Creations. Tron är också en resa genom livets goda och dåliga dagar. Tron bär när livet smärtar och när livet sjunger. Tror på Gud (den treenige Guden) blir mer och mer en relation som jag bygger genom vardagens olika omständigheter. Tro är inte bara en religion. Den måste visa sig bära i min vardag.
 
 
Baksidan på boken. Här har jag papper från Graphic 45 och använt stämplar från Magnolia. Klistermärker från Semnos Förlag.
 
Ja. Det var allt för idag. Tack att du tittat in och önskar dig en god fortsättning på den här veckan.
 
PS för er som är intresserad av Heartfelt Creations papperskollektioner kan jag tipsa Kristinas Scrapbooking. De kollektioner jag har använt är "Everyday Hero Collection" "Winking Frog Collection" "Coffee Talk Collection". Lycka till med ditt eget skapande. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar