söndag 23 juli 2017

Bordsdekoration - by the sea

Hej!
Ni som har besökt min gamla blogg Chiscards.blogspot.se har kanske märkt att jag har ändrat namn på bloggen? Ändringen av namnet beror mest på att jag gör inte så mycket kort längre. Har blivit introducerad i biblejournaling och det tände en ny intresset att läsa bibel. Den är ju inte alltid så lätt att läsa och förstå. Men köpte mig en ny bibel.... ja, det får jag nog berätta i ett annat inlägg.
 
Som sagt, jag har bytt namn på bloggen eftersom innehållet i bloggen kommer att bli mer än bara om scrapbooking. Tanken är att ge inspiration, tips med länkar när det gäller bibelläsning, vuxenmålarböcker, färgläggning mm. Hoppas att du vill följa min blogg och att du bli inspirerad på något sätt.
 
Under semester reste jag och min man till hans hemstad i Tyskland. En hamnstad i norra Tyskland. Semestern var egentligen inte så kort. Men tyvärr regnade och blåste de flesta dagar bort. Gott var att man kunde umgås med släkt och vänner. Sedan fanns det ju inomhus shoppingscenter. En av mina favorit affär heter Nanu Nana. En ganska stor butik med allt möjligt. I år var jag där med min syster. När vi var där hade de havstema och jag blev inspirerad av allt dekorationer de hade.
 
 
 
Nu när jag är hemma gjorde jag en egen bordsdekoration.
 
 
De färgade små stenar köpte jag med mig den här gången. En burk (700g) med färgade stenar kostar ca 15 kr och det finns i många olika färger. Finns i glittriga små sandkorn också. Snäckor köpte jag tidigare. Strandkorg köpte jag också tidigare. Fyrtornsparet fick jag av svägerska för några år sedan. Det vita fatet köpte jag på Maxi här i Sverige. Lätt att fixa ihop och fint på bordet.
 
Det var allt för den här gången. Hoppas att du vill komma tillbaka för mer inspiration längre fram.
 
Önskar en god söndagskväll och en bra vecka som kommer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar